Client Charter

 

Client Charter


 

PIAGAM PELANGGAN KEMENTERIAN KESIHATAN AWAM, PERUMAHAN DAN KERAJAAN TEMPATAN

 

  1. Semua permohonan / pertanyaan hendaklah diberi respon dalam tempoh empat belas (14) hari bekerja dari tarikh permohonan/pertanyaan diterima.
 
  1. Semua permohonan yang lengkap berhubung akaun ICT diproses dan dikemukakan kepada Jabatan Premier dalam tempoh lima (5) hari bekerja.
 
  1. Semua pembayaran kepada pembekal dibuat dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja dari tarikh borang tuntutan diterima dengan lengkap.
 
  1. Pemakluman permohonan “Approval of waiver” daripada PBT dikeluarkan dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja setelah mendapat keputusan daripada YB Menteri yang bertanggungjawab ke atas Pihak Berkuasa Tempatan.
 
  1. Semua aduan awam didaftarkan dan diberi maklumbalas dalam tempoh tiga (3) hari bekerja.
 
  1. Kelulusan Permit Iklan dan Jualan untuk projek perumahan swasta dalam tempoh lima (5) hari bekerja.
 
  1. Kelulusan permohonan penjualan Rumah Mampu Milik Swasta dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja.
 
  1. Kelulusan pengembalian wang deposit dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja.
 
  1. Pendaftaran kes tuntutan kepada Tribunal dalam tempoh dua (2) hari bekerja.
 
  1. Kelulusan Lesen Pembangunan Perumahan dalam tempoh lima (5) hari bekerja.
 

Copyright © 2022 Ministry of Public Health, Housing and Local Government Sarawak
Last Updated On 05 Dec 2024

Operating Hour

Monday - Thursday
8.00am to 1.00pm & 2.00pm to 5.00pm

Friday
8.00am to 11.45am & 2.15pm to 5.00pm

Saturday, Sunday & Public Holiday
Counter Closed
image Polls
image Announcement